Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti IDEME JESŤ s. r. o. (ďalej aj „VOP“) stanovujú práva a povinnosti a zásady právneho vzťahu uzavretého medzi reklamnou a konzultačnou agentúrou IDEME JESŤ s. r. o. a jej klientmi. Vychádzajú zo všeobecne záväzných právnych predpisov a sú záväzné pre všetky strany právneho vzťahu.


Článok 1.
Základné pojmy a vzťahy

Pre účely VOP a právneho vzťahu medzi agentúrou IDEME JESŤ s. r. o. a klientmi sa použijú nižšie uvedené definície a pojmy s nasledujúcim významom:
1.1.    Agentúrou, poskytovateľom, dodávateľom alebo zhotoviteľom je: IDEME JESŤ s. r. o., Karpatské námestie 10A, Bratislava - mestská časť Rača 831 06, zapísaná v OR Okresného súdu Bratislava I, vložka č. 103368/B, IČO: 48 082 236. Elektronická adresa: www.gastroreklama.sk  a info@gastroreklama.sk
1.2.    Bankový účet agentúry je účet vedený v banke, na ktorý agentúra prijíma a z ktorého realizuje platby. Je vedený pod číslom: SK13 1100 0000 0029 4000 0915 v Tatra Banka, a.s.
1.3.    Hospodárske informácie sú všetky informácie o záležitostiach týkajúcich sa klienta agentúry, ktoré agentúra o klientovi vedie v informačnom systéme alebo iným spôsobom, získala ich pri výkone alebo v súvislostí s agentúrnou činnosťou a nie sú verejne prístupné. Tieto informácie vrátane dokladov o záležitostiach týkajúcich sa klienta je agentúra povinná utajovať a chrániť pred vyzradením, zneužitím, poškodením, zničením, stratou alebo odcudzením a poskytnúť ich tretím osobám len s predchádzajúcim písomným súhlasom dotknutého klienta alebo na jeho písomný pokyn, alebo ak sú nevyhnutné k poskytnutí služby alebo k zhotoveniu produktu, ktorý tretia strana poskytuje alebo zhotovuje a ktorý agentúra ponúka a predáva, ak tieto obchodné podmienky alebo všeobecne záväzné právne predpisy neustanovujú inak. 
1.4.    Agentúrny pracovný deň je taký deň, počas ktorého vykonávajú svoju činnosť agentúra a ostatné subjekty zúčastňujúce sa na vykonávaní a poskytovaní služieb klientovi agentúry a tento deň nie je dňom pracovného pokoja, pracovného voľna alebo štátneho sviatku.
1.5.    Štandardná pracovná doba je doba od 9.00 do 17.00 hod. počas agentúrneho pracovného dňa, kedy agentúra spracúva a realizuje objednávky a požiadavky klientov. 
1.6.    Cenník služieb je agentúrou zostavený prehľad poplatkov a cien za produkty a služby ponúkané a predávané agentúrou klientom.
1.7.    Čas dennej uzávierky je čas, do ktorého agentúra preberá alebo prijíma požiadavky a objednávky klientov. Prevzaté, resp. prijaté požiadavky a objednávky klientov agentúra spracúva počas celého agentúrneho pracovného dňa. Ak to v zmluve nie je dohodnuté inak, čas uzávierky je 17.00 hod. Požiadavky a objednávky prijaté agentúrou po čase dennej uzávierky sa považujú za prijaté v nasledujúci agentúrny pracovný deň.
1.8.    Objednávkou sa rozumie dohoda o poskytnutí služby, licencie alebo o vyhotovení produktu uzavretá medzi agentúrou a klientom. Obe strany objednávku uzatvárajú dobrovoľne, agentúra sa zaväzuje poskytnúť službu, licenciu alebo vyhotoviť produkt v takej kvalite, rozsahu a špecifikáciami aké sú dohodnuté pri uzatvorení objednávky. Klient sa zaväzuje objednávanú službu, licenciu alebo produkt prevziať a zaplatiť za to cenu dohodnutú pri uzatvorení objednávky alebo cenu, ktorá vychádza z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov agentúry.
1.9.    Expresnou objednávkou sa rozumie dohoda o poskytnutí služby, licencie alebo o vyhotovení produktu uzavretá medzi agentúrou a klientom, ktorú agentúra spracúva prednostne. Obe strany objednávku uzatvárajú dobrovoľne, agentúra sa zaväzuje poskytnúť službu, licenciu alebo vyhotoviť produkt v takej kvalite, rozsahu a špecifikáciami aké sú dohodnuté pri uzatvorení objednávky. Klient sa zaväzuje objednávanú službu, licenciu alebo produkt prevziať a zaplatiť za to cenu dohodnutú pri uzatvorení objednávky alebo cenu, ktorá vychádza z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov agentúry. Agentúra si za expresnú objednávku môže účtovať príplatok dohodnutý pri uzavretí objednávky alebo vyplývajúci z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov agentúry.
1.10.    Klient, objednávateľ, odberateľ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila s agentúrou do záväzkových vzťahov (vyplývajúcich napr. z rámcovej zmluvy o poskytovaní služby, licencie, zmluvy o dielo, kúpno-predajnej zmluvy uzatváranej na diaľku, objednávky a pod.), taktiež osoba, s ktorou agentúra rokovala o uzatvorení obchodu, aj keď sa tento obchod neuskutočnil, a tiež osoba, ktorá prestala byť klientom agentúry. 
1.11.    Poplatky iných poskytovateľov agentúrnych služieb sú spracovateľské poplatky iných poskytovateľov služieb ako agentúry, ktoré agentúra klientom ponúka alebo predáva. Ide o poplatky nad rámec poskytovaných služieb a služieb a produktov uvedených v cenníku služieb agentúry, ktoré je potrebné poskytovateľovi služby uhradiť za poskytnuté služby alebo vyhotovené produkty. Ide najmä o poplatky vyplývajúce z klientovej žiadosti o zmenu špecifikácie danej služby alebo produktu  (napr. zmenu formátu, typu papiera, väzby, spracovania, vyhotovenia, zmenu textového, grafického a fotografického spracovania a pod.)
1.12.    Reklamačný poriadok spoločnosti IDEME JESŤ s. r. o. (ďalej aj „reklamačný poriadok“) upravuje postup, práva a povinnosti agentúry a klienta pri uplatňovaní reklamácií poskytovaných služieb alebo vyhotovovaných produktov agentúry. Agentúra prijíma reklamácie svojich služieb alebo produktov vo svojich obchodných priestoroch alebo prostredníctvom e-mailovej adresy: info@gastroreklama.sk a pri ich vybavovaní postupuje podľa platného reklamačného poriadku. Agentúra je oprávnená reklamačný poriadok upravovať a meniť. Zmenu reklamačného poriadku agentúra zverejňuje na svojej internetovej stránke alebo iným vhodným spôsobom.
1.13.    Sadzobník poplatkov spoločnosti IDEME JESŤ s. r. o. (ďalej aj sadzobník cien) je listina obsahujúca poplatky a ceny za služby a produkty agentúry. Agentúra je oprávnená meniť rozsah poskytovaných služieb a produktov ako aj cien a cien za služby a produkty v sadzobníku poplatkov. Zmenu sadzobníka poplatkov agentúra spolu s určením jej účinnosti zverejňuje vo svojich obchodných priestoroch, na svojej internetovej stránke alebo iným vhodným spôsobom. Zverejnenie agentúra zabezpečí najneskôr 5 pracovných dní pred účinnosťou zmeny. Sadzobník poplatkov je k dispozícií v obchodných priestoroch agentúry a na internetovej stránke agentúry, a to buď ako samostatná listina alebo ako súčasť cenníka služieb.
1.14.    Tretie strany (ďalej aj „iný poskytovatelia“) sú všetci alebo ktorákoľvek z osôb, ktorá poskytuje služby alebo zhotovuje produkty, ktoré agentúra klientom ponúka a predáva a sama ich neposkytuje alebo nevyrába. Agentúra tretím stranám môže poskytnúť hospodárske informácie len v takom rozsahu, aký je nevyhnutný na riadne a správne poskytnutie služby alebo zhotovenie produktu. V prípade ak klient trvá na neposkytnutí hospodárskych informácií potrebných na riadne a správne poskytnutie služby alebo zhotovenie produktu tretej strane a dôjde tým k zníženiu kvality alebo poškodeniu alebo zničeniu, zrušeniu alebo neposkytnutiu služby alebo produktu v plnom rozsahu, agentúra za tento stav nezodpovedá a klient sa dobrovoľne zrieka možnosti uplatniť právo na náhradu predmetnej služby alebo produktu v reklamačnom alebo v inom konaní. 
1.15.    Fotografovanie je časovo ohraničený súbor činností, ktoré vedú k vyhotoveniu fotografií, ktoré si klient od agentúry objednal. Predmetom fotografovania je vyhotoviť a odovzdať dohodnutý počet záberov zachytávajúcich dohodnutý objekt. Objektom sa rozumie napr. obchodný priestor klienta, jeho ponuka, personál a pod. Fotografovanie sa uskutočňuje buď v priestoroch agentúry alebo klienta a to na základe predchádzajúcej dohody. Táto činnosť je časovo ohraničená prípravou fotografickej techniky, prípadne fotografických pozadí potrebných k vyhotoveniu fotografií, prípadne prípravou aranžmánov, ktoré agentúra plánuje použiť alebo použije pri fotografovaní, dopravou na miesto fotografovania, prípravou techniky na fotografovanie na mieste fotografovania, vyhotovovaním fotografií, balení, prepravou fotografa a techniky späť do obchodných priestorov agentúry a spracovaním vyhotovených záberov, to najmä kombináciou úprav expozície, vyváženia farieb, orezaním, zmenšením, exportovaním a podobne. Fotografovanie sa považuje za dokončené odovzdaním fotografií klientovi v elektronickej podobe prostredníctvom linku na úložisko, na ktorom budú dostupné po dobu minimálne 5 pracovných dní. Klient sa zaväzuje, že sa postará o archiváciu fotografií vlastným spôsobom a agentúra nie je zodpovedná za prípadnú nedostupnosť fotografií na poskytnutom linku po uplynutí lehoty na archiváciu. Fotografie sa považujú za odovzdané okamihom odoslania linku, na ktorom sú fotografie uložené, na e-mailovú adresu klienta. Klient súhlasí s tým, že agentúra si vyhradzuje právo neposkytnúť všetky fotografie vytvorené počas fotografovania, rovnako ako si vyhradzuje právo neposkytnúť fotografie bez úprav – tzv. „raw“ súbory alebo originálne snímky.
1.16.    Fotografia je dielo a je to každý elektronický súbor informácií, ktorý zachytáva obraz dohodnutého objektu. Na účely týchto VOP a ďalších zmlúv uzavretých medzi agentúrou a klientom sa za okamih vzniku fotografie nepovažuje čas zachytenia snímky fotoaparátom, ale čas vzniku spracovanej a vyladenej fotografie (najmä kombináciou úprav expozície, vyváženia farieb, orezaním, zmenšení a podobne), predovšetkým čas exportu z editačného programu. Fotografie sa považujú za rozdielne, ak majú rozdielny názov, a/alebo čas vzniku, a/alebo rozdielnu veľkosť v bitoch, a/alebo ak nejde o ich kópiu – tj. pri prekrytí pri zachovaní rovnakej orientácie fotografií (tj. na šírku alebo na výšku) nezobrazujú dokonalo rovnaký obraz. Z výroku v predošlej vete vyplýva, že ak ide o záber rovnakého objektu, ktoré podobným spôsobom zachytávajú objekt, ale napr. v inom uhle, alebo v inej orientácií fotografie, ide o rozdielne fotografie. Agentúra a klient sa dohodli, že fotografia sa považuje za vyhotovenú kvalitne ak je daný súbor nepoškodený, daný súbor možno  zobraziť na všeobecne rozšírených a dostupných výpočtových zariadeniach a ak fotografia zachytáva dohodnutý objekt. Dohodli sa tiež, že ak sú splnené podmienky v predchádzajúcej vete, subjektívne vnímané zložky, ktoré tvoria fotografiu ako napríklad svetlo, hĺbka ostrosti, bod ostrenia, uhol pohľadu a pod., ktoré klient počas fotografovania ústne odsúhlasil, nie sú kritériami kvality fotografie a nemožno ich uplatniť v reklamačnom konaní.  
1.17.    Grafický návrh je dielo a určuje rozloženie a umiestnenie vizuálnych a textových prvkov, ktorý agentúra vytvára pre klienta. Grafický návrh určuje spôsob akým sú na dohodnutý formát umiestnené prvky, o ktorých rozloženie klient žiada. Definuje ako bude vyzerať výsledný produkt alebo služba, ktorá ďalšou činnosťou z grafického návrhu vznikne: to najmä výtlačok, obrázok, reklama, dokument, webstránka a pod. Grafický návrh sa považuje za dokončený okamihom odoslania návrhu v akejkoľvek podobe na adresu klienta, bez ohľadu na to, či sa grafický dizajn využije alebo nevyužije na zamýšľané účely. Agentúra a klient sa dohodli, že rozhodnutie klienta o využití alebo nevyužití grafického návrhu na zamýšľané účely neovplyvňuje výrok v predchádzajúcej vete. Dohodli sa tiež, že klient sa zaväzuje prijať dokončený návrh a zaplatiť zaň dohodnutú cenu, alebo cenu vyplývajúcu z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov. Rozhodnutie klienta o využití alebo nevyužití grafického návrhu na zamýšľané účely je jeho dobrovoľné a subjektívne rozhodnutie  a pri nevyužití grafického návrhu na zamýšľané účely nemožno požadovať od agentúry akúkoľvek náhradu. 
1.18.    Grafické úpravy sú všetky činnosti, ktoré vedu k úprave dokončeného alebo ponúkaného grafického návrhu takým spôsobom aby uspokojili požiadavky klienta. Agentúra sa zaväzuje vyhovieť požiadavkám klienta, jeho požiadavky a pripomienky zapracovať a klientovi odovzdať dielo tak, aby zodpovedalo jeho požiadavkám. Agentúra si za grafické úpravy účtuje poplatky vyplývajúce zo zmluvy alebo tak ako je to uvedené v Cenníku služieb alebo sadzobníku poplatkov. Grafické úpravy grafického návrhu sa považujú za odovzdané okamihom odoslania grafického návrhu v akejkoľvek podobe na adresu klienta. Klient sa zaväzuje návrh prijať a zaplatiť zaň, a/alebo za grafické úpravy návrhu dohodnutú cenu, alebo cenu vyplývajúcu z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov.
1.19.    Tlačový súbor je dielo a je to súbor, z ktorého polygrafickou činnosťou možno vyhotoviť finálny produkt - výtlačok. Obsahuje dáta pripravené k tlači, písma upravené do kriviek, obrázky vhodne upravené na tlač a ďalšie informácie potrebné k riadnemu vyhotoveniu výtlačku. Tlačový súbor neobsahuje informácie o použitom tlačovom médiu, za jeho výber zodpovedá klient. Za prípadný rozdiel v podaní farieb medzi zobrazovacím zariadením klienta a výtlačkom agentúra nijakým spôsobom nezodpovedá, pretože ide o rozdiel vychádzajúci z technologických rozdielov. Pokiaľ nie je v zmluve dohodnuté inak, agentúra si vyhradzuje právo neposkytnúť klientovi tlačový súbor, alebo súbor, z ktorého bol tlačový súbor vytvorený. 
1.20.    Náhľad tlačového súboru je súbor, ktorý vznikol z tlačového súboru neobsahuje všetky informácie potrebné k vyhotoveniu výtlačku, je jeho komprimovanou verziu, a slúži ako náhľad na schválenie tlačového súboru zo strany klienta. Obsahuje rovnaký grafický návrh, rovnaké a rovnako rozložené texty, obrázky a ďalšie vizuálne prvky, líši sa len vo veľkosti súboru a v tom, že sám netvorí dáta pripravené k tlači, nemusí obsahovať písma upravené do kriviek, obrázky vhodne upravené na tlač a ďalšie informácie potrebné k riadnemu vyhotoveniu výtlačku (napríklad konverzie farieb, presahy a pod.). Náhľad tlačového súboru neslúži k riadnemu vyhotoveniu výtlačku polygrafickou činnosťou, slúži len na schvaľovanie podoby tlačového súboru, z ktorého vznikol. Klient sa s agentúrou dohodol, že súhlasí, aby mu agentúra na schvaľovanie tlačového súboru zasielala len jeho náhľad – a to najmä kvôli jeho menšej dátovej veľkosti a absencií presahov a ďalších technických dát, ktoré sú pre klienta zbytočnými a mohli by spôsobiť zmätenie klienta o finálnej podobe výtlačku.
1.21.    Výtlačok je dielo a je to finálny produkt v dohodnutom formáte, ktorý vznikol vytlačením tlačového súboru na požadované tlačové médium a kombináciou ďalších úkonov a požiadaviek na výtlačok, ktoré klient v objednávke vyžadoval – a to najmä druhom spracovania, väzby, povrchovou úpravu, rezom, ryhovaním, dierovaním, perforovaním, ohýbaním, skladaním, lepením, vysekávaním, oblením rohov a pod. Za prípadný rozdiel v podaní farieb medzi zobrazovacím zariadením klienta a výtlačkom agentúra nijakým spôsobom nezodpovedá, pretože ide o rozdiel vychádzajúci z technologických rozdielov. Výtlačok sa za vyhotovený a odovzdaný považuje okamihom odoslania klientovi alebo prevzatím výtlačku klientom alebo ním poverenej osoby ak ide o osobný odber.
1.22.    Reklamný predmet je dielo a je to akýkoľvek predmet, ktorý klient zamýšľa reklamnú propagáciu svojho mena, produktu služby, alebo spoločnosti alebo ktorý nesie identifikačné znaky klienta a klient ho chce sprístupniť verejnosti. Vyhotovuje sa na základe potvrdenej objednávky a požiadaviek klienta v nej uvedených. Reklamný predmet sa za vyhotovený a odovzdaný považuje okamihom odoslania klientovi alebo prevzatím reklamného predmetu klientom alebo ním poverenej osoby ak ide o osobný odber.
1.23.    Balenie (podstatné meno) je súbor produktov v dohodnutom množstve zabalených do určitého celku.
1.24.    Balenie (sloveso) je služba, ktorú pre klienta vykonáva agentúra a ide o zabalenie produktu, alebo produktov alebo balení produktov, ktoré si klient objednal, tak aby v čo najväčšej miere zamedzila poškodeniu produktu alebo produktov počas prepravy.
1.25.    Doprava je súbor činností vedúcich k doručeniu objednaných produktov alebo služieb na dohodnuté miesto určenia. Ak zmluva neustanovuje inak, agentúra si za dopravu účtuje poplatky tak, ako to stanovuje cenník poplatkov a/alebo sadzobník cien.
1.26.    Osobný odber je spôsob akým agentúra odovzdáva klientovi objednávku, resp. produkty, ktoré sú jej predmetom. Osobný odber je osobné prevzatie objednávky, alebo produktov, ktoré sú jej predmetom klientom alebo ním poverenou osobou v mieste dohodnutom a určenom v objednávke (napr. v obchodných priestoroch agentúry).
1.27.    Publikačný plán je plán rozloženia kombinácie textových, a/alebo vizuálnych, a/alebo audiovizuálnych oznámení a príspevkov o klientovi umiestňovaných na internete v určitom období. Obdobím sa pri publikačnom pláne a online kampani rozumie časové obdobie dohodnuté v zmluve. Ak nie je v zmluve dohodnuté inak, obdobím sa rozumie určitý kalendárny mesiac, od jeho prvého do posledného dňa, vrátane. Podľa publikačného plánu agentúra vykonáva publikovanie príspevkov o klientovi prostredníctvom kanálov dohodnutých v publikačnom pláne. Návrh na publikačný plán klient môže pripomienkovať najneskôr do 5 pracovných dní pred začatím obdobia, v ktorom sa bude vykonávať. Agentúra sa zaväzuje pripomienky zapracovať a poskytnúť klientovi nový návrh publikačný plán. K takto upravenému návrhu môže klient vzniesť pripomienky do 3 pracovných dní od doručenia návrhu. Ak klient vo vyššie uvedenej lehote písomne na e-mailovú adresu agentúry nevznesie námietky, považuje sa návrh za schválený. Ak nie je zmluvne stanovené inak, agentúra si za vystavenie publikačného plánu účtuje poplatky vyplývajúce z cenníku služieb alebo sadzobníka poplatkov.
1.28.    Obdobie je časovo ohraničený interval, počas ktorého sa poskytuje služba alebo licencia, alebo vyhotovujú produkty. Ak nie je v zmluve uvedené inak, obdobím sa rozumie určitý kalendárny mesiac, od jeho prvého dňa po jeho posledný, vrátane. 
1.29.    Online kampaň je kombinácia textových, a/alebo vizuálnych, a/alebo audiovizuálnych oznámení a príspevkov o klientovi umiestňovaná na internete v určitom období. Vzniká na návrh agentúry, na základe klientom schváleného publikačného plánu (podľa odstavca 1.27 týchto VOP). Ak nie je v zmluve dohodnuté inak, agentúra si za vytvorenie online kampane podľa publikačného plánu účtuje poplatky vyplývajúce z cenníku služieb alebo sadzobníka poplatkov.
1.30.    Platená online kampaň je online kampaň, ktorá využíva platené prostriedky k propagácií klienta. Ide napríklad o využitie možnosti propagácie na sociálnych sieťach (napr. Facebook, Instagram), internetových vyhľadávačoch (Google, Seznam, TripAdvisor, Booking) a na internetových stránkach, ktoré túto možnosť poskytujú a klient žiada o ich využitie. Takáto platená online kampaň sa financuje dohodnutým rozpočtom. 
1.31.    Rozpočet na platenú online kampaň je také množstvo finančných prostriedkov, ktoré je vyčlenené na úhradu platených prostriedkov k propagácií klienta podľa odstavca 1.30 týchto VOP. Je vyjadrený súčtom čiastkových rozpočtov pre jednotlivé príspevky. Rozpočet je určený dohodou a je súčasťou návrhu agentúry na publikačný plán, ktorý sa schvaľuje podľa odseku 1.27 týchto VOP. Ak sa publikačný plán, ktorý uvádza aj rozpočty na platené reklamy považuje za schválený podľa odstavca 1.27 týchto VOP, tak sa za schválený považuje aj rozpočet. Klient sa zaväzuje tento rozpočet pripísať na bankový účet agentúry najneskôr pracovný deň pred začatím kampane. V prípade nepripísania finančných prostriedkov, ktoré zodpovedajú celkovej výške rozpočtu na predmetné obdobie na bankový účet agentúry najneskôr pracovný deň pred začatím obdobia realizácie kampane, klient súhlasí s tým, že agentúra nerealizuje platenú online kampaň až do nasledujúceho dňa od pripísania finančných prostriedkov zodpovedajúcich celkovej výške rozpočtu na predmetné obdobie na účet agentúry. Agentúra nie je povinná o skutočnosti, ktorá vznikla nezodpovedným konaním, resp. nekonaním klienta, klienta informovať. Agentúra nie je povinná vykonávať náhrady vzniknuté nezodpovedným konaním klienta – dodatočne vytvárať online kampaň a príspevky, ktoré neboli vytvorené počas obdobia, kedy si klient neplnil zmluvné povinnosti.
1.32.    Príspevok je dielo a je to akákoľvek forma oznámení o klientovi, ktoré agentúra, na žiadosť klienta, zverejňuje na určitom mieste na internete, predovšetkým na sociálnych sieťach, internetových vyhľadávačoch a internetových stránkach, ktoré tieto možnosti poskytujú a klienta žiada o ich využite. Môže mať textovú, vizuálnu, audiovizuálnu alebo akúkoľvek formu vzniknutú kombináciou foriem popísaných v tejto vete. Príspevok vzniká na základe schváleného publikačného plánu. V prípade ak publikačný plán určuje, že je klient povinný agentúre zaslať ďalšie podklady (fotografie, texty a pod.) alebo informácie potrebné k vyhotoveniu príspevku dodatočne, klient tak musí urobiť najneskôr do začatia dňa, ktorý predchádza dňu, na ktorý je naplánovaný príspevok, ku ktorému je nutné doložiť ďalšie podklady, a to na e-mailovú adresu info@gastroreklama.sk. V prípade ak klient nesplní svoju povinnosť, je si vedomý, že svojim nezodpovedným konaním, resp. nekonaním spôsobil to, že zmaril agentúre možnosť príspevok vytvoriť a publikovať. Klient si je tiež vedomý, že žiadosť o dodatočné vytvorenie a publikovanie príspevku, ktoré bolo takto zmarené nie je možné uplatňovať v reklamačnom konaní. Agentúra nenesie zodpovednosť za obsahovú ani gramatickú správnosť príspevku, ani za skutočnosť, či príspevok spĺňa alebo nespĺňa požiadavky tretej strany. Klient zodpovedá za splnenie kritérií potrebných k publikovaniu príspevku u osoby, ktorá  prevádzkuje stránku, na ktorej klient žiada agentúru o zverejnenie príspevku. Ak zo strany osoby prevádzkujúcej stránku, o ktorej využitie klient žiada, dôjde k neschváleniu alebo odstránenou príspevku alebo kampane, a agentúra to dostatočne preukáže (napríklad vyhotovením snímky obrazovky) tak agentúra za takýto stav nezodpovedá. Stav opísaný v predchádzajúcej vete nie je možné uplatniť v reklamačnom konaní a klient sa dobrovoľne vzdáva práva žiadať agentúru o opätovné vytvorenie a zverejnenie príspevku. Ak nie je v zmluve uvedené inak, agentúra si za vytváranie a publikovanie príspevkov účtuje  poplatky vyplývajúce z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov. 
1.33.    Konzultácia je služba, ktorú počas určitého dohodnutého časového obdobia poskytuje agentúra klientovi. Ide o poskytnutie informácií, a/alebo analýz, a/alebo rád klientovi v akejkoľvek podobe: ústne alebo písomne týkajúce sa dohodnutého predmetu konzultácie. Agentúra sa zaväzuje poskytnúť výlučne informácie zakladajúce sa na pravde, klient sa zaväzuje konzultáciu a informácie v nej obsiahnuté prijať a zaplatiť za ňu dohodnutú cenu, alebo cenu vyplývajúcu z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov. Konzultácia sa považuje sa poskytnutú a odovzdanú uplynutím doby, na ktorú bolo poskytnutie konzultácie, ktorá prebehla, naplánované a/alebo prijatím prepisu informácií, alebo ich výňatku alebo zhrnutia klientom v písomnej podobe.
1.34.    Zadaním objednávky sa rozumie čas, kedy klient zadá objednávku na poskytnutie služby alebo vyhotovenie produktu agentúre prostredníctvom jej webovej stránky alebo na e-mailovú adresu: info@gastroreklama.sk. Agentúra zadanú objednávku spracuje a začne vykonávať činnosti smerujúce k potvrdeniu objednávky, a to najmä administratívnymi procesmi  a grafickými úpravami. Agentúra si vyhradzuje právo zo zadanej objednávky vylúčiť také požiadavky, ktoré nie sú v jej kompetencií alebo v rozsahu činností, ktoré ponúka a predáva, alebo v nie sú v kompetencií alebo v rozsahu činností tretích strán, ktoré sú agentúrou poverené na poskytovanie predmetných služieb alebo zhotovovanie predmetných produktov. O skutočnosti uvedenej v predchádzajúcej vete bude agentúra klienta informovať prostredníctvom jeho účtu, alebo odoslaním správy na jeho e-mailovú alebo poštovú adresu, a to v tomto poradí.
1.35.    Potvrdenie objednávky je uzavretie dohody medzi klientom a agentúrou o poskytnutí služby alebo vyhotovení produktu podľa špecifikácií uvedených v objednávke. Ak ide o objednávku na vyhotovenie výtlačku, potvrdením objednávky klient dáva najavo, že dobrovoľne a v plnom rozsahu súhlasí so znením náhľadu tlačového súboru, alebo tlačového súboru, aj so špecifikáciami uvedenými pri objednávke. Za prípadné tlačové, gramatické a obsahové chyby vo výtlačku agentúra po potvrdení súhlasu zo strany klienta nenesie žiadnu zodpovednosť. Klient si je vedomý, že súhlas s objednávkou nie je možné odvolať (najmä ak sa objednávka postupuje tretím stranám), že sa zaväzuje predmet objednávky prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú cenu, alebo cenu, ktorá vyplýva z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov. 
1.36.    Úhrada ceny za službu alebo produkt prebieha na základe vystavenej zálohovej faktúry, alebo riadnej faktúry. Klient sa prijatím poskytnutej služby alebo zhotoveného produktu zaväzuje zaplatiť zaň cenu, ktorá je uvedená v príslušnej faktúre a vychádza z dohodnutej ceny alebo z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov.
1.37.    Faktúra je daňový doklad na základe, ktorého klient realizuje úhradu ceny za poskytnutú službu alebo zhotovený produkt. Faktúra sa považuje za doručenú klientovi okamihom jej odoslania na e-mailovú adresu klienta, alebo prostredníctvom internetovej stránky agentúry, do ktorej má výhradný prístup len klient, alebo zaslaním na poštovú adresu klienta. Klient sa zaväzuje doručenú faktúru prijať a do dňa splatnosti uvedeného na faktúre (zväčša 7 kalendárnych dní od vystavenia faktúry) pripísať uvedenú sumu na bankový účet agentúry uvedený na faktúre s uvedeným ďalších platobných údajov, napr. variabilného symbolu. V prípade omeškania platby má agentúra právo požadovať úroky z omeškania v zákonom stanovenej výške.
1.38.    Portál IDEME JESŤ s. r. o. (ďalej aj „portál“) je časť webových stránok agentúry, ktoré poskytujú klientovi služby za predplatné. Portál je informačný systém podobný elektronickému obchodu (e-shop), do ktorého sa klient môže prihlásiť, vybrať si z ponúkaných služieb,  získať informácie o ponúkaných produktoch, objednať si ich a spravovať informácie a podrobnosti o účte.
1.39.    Účet na portáli IDEME JESŤ s. r. o. (ďalej aj „účet“) je užívateľské konto, prostredníctvom ktorého sa klient prihlasuje do portálu a ktoré využíva pri nákupe služieb, získavaní informácií o ponúkaných produktoch.
1.40.    Podúčet na portáli IDEME JESŤ s. r. o. (ďalej aj „podúčet“) je akýkoľvek alebo každý účet na portály IDEME JESŤ
s. r. o., ktoré vznikli ako dcérske účty z pôvodného účtu klienta. Klient môže vytvárať neobmedzené množstvo podúčtov prislúchajúcich k jeho účtu a určovať účtom oprávnenia spojené s využívaním služieb portálu. Klient berie na vedomie, že všetky aktivity vedené podúčtami sú vedené v jeho mene a na jeho účet. Klient sa zaväzuje prijať všetky služby alebo produkty spojené s objednávkami, ktoré vznikli konaním osôb vlastniacich prístupové údaje k jeho účtu alebo podúčtom, ktoré boli k jeho účtu vytvorené, a zaplatiť za ne dohodnutú cenu alebo cenu vyplývajúcu z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov.
1.41.    Licencia je zmluvne udelené oprávnenie využívať funkcie portálu agentúry. Udeľuje sa na určité obdobie za dohodnutú cenu alebo cenu vyplývajúcu z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov. Licencia je splatná vopred, pred začatím obdobia, na ktoré sa udeľuje a v prípade ak ide o prvé obdobie, je splatná pri podpise zmluvy. Ak nie je v zmluve uvedené inak, klient môže kedykoľvek vypovedať licenciu (resp. príslušnú zmluvu o poskytnutí licencie) bez udania dôvodu alebo výpovednej lehoty. V prípade ak klient závažne poruší zmluvné podmienky, agentúra si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní licencie s okamžitou platnosťou. V prípade, že by došlo k odstúpeniu agentúry od zmluvy,  agentúra písomne informuje klienta. Klient a agentúra sa dohodli, že v prípade vypovedania licencie zo strany klienta pred skončením dohodnutého obdobia, alebo odstúpením agentúry od zmluvy, sa cena zaplatená za licenciu považuje za cenu dohodnutú v danej výške pre obdobie ohraničené začiatkom Obdobia (podľa odstavca 1.28 týchto VOP) a takto skrátenej účinnosti licencie a preto nie je agentúra povinná vracať klientovi pomernú časť ceny. Z dôvodov opísaných v predchádzajúcich 3 vetách zanikne zmluva o poskytnutí licencie ako celok. 
1.42.    Automatické predĺženie licencie je automatický úkon, ktorý zabezpečuje predĺženie licencie na ďalšie, rovnako dlhé, obdobie. Klient a agentúra sa dohodli, že klient s automatickým predlžovaním licencie súhlasí a klient môže automatické predĺženie licencie kedykoľvek zrušiť v nastaveniach svojho účtu bez udania dôvodu alebo výpovednej lehoty. 
1.43.    Produkt spoločnosti IDEME JESŤ s. r. o. alebo aj Produkt na portáli IDEME JESŤ s. r. o. (ďalej aj „produkt“) je predmet, ktorý si klient objednal písomnou objednávkou alebo  prostredníctvom portálu. Agentúra sa zaväzuje vyhotoviť objednávku v dohodnutom rozsahu a klient sa zaväzuje objednaný produkt prijať a zaplatiť zaň dohodnutú cenu alebo cenu vyplývajúcu z cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov. 
1.44.    Úprava produktu je činnosť agentúry, ktorá zabezpečuje úpravu produktu podľa požiadaviek zákazníka. Môže ísť o zmenu textového, obrazového, grafického alebo fotografického zhotovenia a ďalšie zmeny potrebné k uspokojeniu potrieb zákazníka. Ak v zmluve nie je uvedené inak, agentúra si za úpravu produktu účtuje poplatky vychádzajúce v cenníka služieb alebo sadzobníka poplatkov.
1.45.    Špecifikácia produktu je súbor kvantitatívnych a kvalitatívnych vlastností produktu. Je uvedená pri produkte a vytvorením objednávky klient prejavuje súhlas s jej znením. Agentúra sa zaväzuje, že  pri poskytovaní služby alebo zhotovovaní produktu bude postupovať tak, aby došlo k dosiahnutiu uvedenej špecifikácie a výsledný produkt špecifikáciu spĺňal.
1.46.    Vyhotovenie produktu je súbor činností, ktoré vykonáva agentúra alebo tretie strany na to poverené, na základe potvrdenej objednávky, a ktoré vedú k vzniku produktu podľa jeho špecifikácie alebo podľa pokynov dohodnutých v potvrdenej objednávke. 
1.47.    Lehota na vyhotovenie produktu plynie od momentu potvrdenia objednávky po moment vyhotovenia produktu podľa potvrdenej objednávky. Ak nie je v zmluve dohodnuté inak, agentúra má na vyhotovenie produktu lehotu 30 pracovných dní. V prípade ak to technologické postupy alebo náročnosť objednávky vyžadujú, môže byť táto lehota dlhšia. V prípade predĺženia lehoty z dôvodov uvedených v predošlej vete agentúra písomne informuje klienta prostredníctvom jeho účtu, alebo odoslaním správy na jeho e-mailovú alebo poštovú adresu, a to v tomto poradí, uvedie dôvody predĺženia lehoty a určí termín, do ktorého sa predpokladá vyhotovenie produktu.
1.48.    Lehota na doručenie produktu plynie od momentu vyhotovenia produktu po moment doručenia produktu na miesto dohodnuté v potvrdenej objednávke. Ak nie je v zmluve uvedené inak, lehota na doručenie produktu je 5 po sebe idúcich pracovných dní. 
1.49.    Záruka kvality tlače produktu je obdobie, počas ktorého agentúra garantuje, že produkt nestratí kvalitu tlače. Ak v zmluve, alebo v špecifikácií produktu nie je dohodnuté inak, tak záruka kvality tlače produktu je 6 mesiacov od dňa doručenia alebo prevzatia produktu na základe objednávky klienta. Za záruku kvality tlače sa nepovažuje záruka zachovania vlastností tlačového média ani záruka zachovania tlače na tlačovom médiu, a to najmä v prípade ak bol produkt používaný inak ako na určené účely. Záruka kvality tlače je záruka, že nedôjde k zníženiu rozlíšenia tlače, farebnosti, kontrastu alebo celkového prevedenia tlače.
1.50.    Záruka kvality spracovania produktu (ďalej aj „záruka produktu“) je obdobie, počas ktorého agentúra garantuje, že produkt nestratí svoje kvality. Ak v zmluve alebo v špecifikácií produktu nie je uvedené inak, tak záruka produktu je 6 mesiacov od dňa doručenia alebo prevzatia produktu na základe objednávky klienta. Záruka produktu sa nevzťahuje na vady spôsobené nesprávnym používaním alebo používam v rozpore s určenými účelmi. Záruka produktu zaniká jeho poškodením zo strany klienta (alebo jeho klientov) a to najmä: obliatím, vystavením vlhkosti, nadmernému teplu, pôsobením akoukoľvek silou, popísaním, porezaním, trhaním, roztrhnutím, pretrhnutím, zložením, preložením a/alebo pokrčením produktu či nadmerným používaním.

Článok 2
Reklamácie

2.1.    Klient je oprávnený uplatniť reklamáciu písomne (doručením požiadavky na e-mailovú adresu info@gastroreklama.sk alebo poštou na adresu sídla agentúry). Agentúra je povinná uplatnenú reklamáciu prijať a rozhodnúť o jej oprávnenosti v lehotách určených v týchto VOP, právnom predpise a/alebo reklamačnom poriadku. V prípade ich rozdielneho určenia platia vždy kratšie lehoty. 
2.2.    Agentúra ako poskytovateľ služieb pri reklamácií služby rozhodne o oprávnenosti reklamácie bezodkladne, najneskôr do 15 pracovných dní odo dňa doručenie reklamácie podľa bodu 1 tohto článku. Ak to je odôvodnené a lehotu 15 pracovných dní nie je možné dodržať, agentúra je povinná poskytnúť klientovi predbežnú odpoveď s uvedením dôvodov oneskorenia odpovede na reklamáciu a termín konečnej odpovede.
2.3.    Agentúra informuje klienta o vybavení reklamácie písomne v potvrdením o vybavení reklamácie, ktoré agentúra doručuje bez zbytočného odkladu na adresu elektronickej pošty uvedenú v reklamácií alebo na e-mailovú adresu klienta alebo poštou v listinnej podobe, a to v uvedenom poradí. Klient môže byť informovaný o vybavení informácie aj iným spôsobom, ak to bolo dohodnuté pri podaní reklamácie alebo je reklamácií v plnej miere vyhovené a klient s takouto formou vybavenia súhlasil.
2.4.    Klient sa vzdáva nároku na reklamáciu ak predmetom reklamácie je nedostupnosť služby dohodnutej za predplatné spôsobená omeškaním platby predplatného zo strany klienta. Agentúra neručí za konanie klienta, ktoré viedlo k omeškaniu platby a nemožnosti využívať dohodnuté služby, ktoré agentúra sprístupňuje po úhrade predplatného. 
2.5.    Náklady spojené s vybavením reklamácie znáša agentúra. Náklady spojené s vyhotovením reklamácie, vrátanie jej príloh a s predložením reklamácie znáša klient. Tým nie je dotknutý nárok agentúry na náhradu škody, ktorá bola agentúre spôsobená uplatnením neoprávnenej reklamácie.
2.6.    Uplatnenie reklamácie klientom nezbavuje klienta povinnosti plniť svoje záväzky voči agentúre po celú dobu trvania reklamačného konania a to ani v prípade, ak je reklamácia klienta oprávnená a svojou podstatou má bezprostrednú príčinnú súvislosť s plneným záväzkom.


Článok 3
Spoločné ustanovenia

3.1.    Agentúra oznamuje zmeny VOP ako aj iné zmeny zmluvných podmienok elektronicky (na dohodnutú alebo poslednú známu e-mailovú adresu), doručením do prostredia portálu, prípadne na vyžiadanie poštou v listinnej podobe (na dohodnutú alebo poslednú známu adresu).
3.2.    Klient doručuje písomnosti na adresu sídla agentúry alebo elektronicky na e-mailovú adresu info@gastroreklama.sk
3.3.    Klient je povinný bezodkladne agentúru informovať o všetkých zmenách, ktoré nastali v právnych skutočnostiach klienta, najmä zmena mena a priezviska alebo názvu, adresy alebo sídla. Pre agentúru sú záväzné posledné písomne oznámené údaje klienta.
3.4.    Klient súhlasí s tým, aby agentúra poskytovala hospodárske informácie
a)    Osobám, ktoré majú majetkovú účasť na agentúre
b)    Osobám, na ktoré má majetkovú účasť osoba spĺňajúca podmienku uvedenú v písm. a) tohto ustanovenia.
c)    Osobám, na ktorých má agentúra majetkovú účasť
d)    Osobám, na ktorých má majetkovú účasť osoba spĺňajúca podmienku uvedenú v písm. c) tohto ustanovenia.
e)    Osobám, na ktorých má majetkovú účasť osoba spĺňajúca podmienku uvedenú v písm. b) alebo d) tohto ustanovenia.
f)    Osobám, s ktorými agentúra spolupracuje pri získavaní údajov a informácií potrebných na vymáhanie pohľadávky voči klientovi  alebo jej časti, osobám, s ktorými agentúra spolupracuje pri vymáhaní pohľadávok voči klientovi alebo ich častí alebo osobám, ktorým udelila plnú moc na vymáhanie svojej pohľadávky voči klientovi alebo jej časti.
g)    Osobám, ktorým agentúra postúpi alebo má v úmysle postúpiť svoju pohľadávku voči klientovi, alebo jej časť osobám, ktorým agentúra prevedie alebo má v úmysle previesť svoje právo voči klientovi alebo jeho časť
h)    Osobám, ktoré splnia, alebo majú v úmysle splniť dlh klienta voči agentúre alebo jeho časť
i)    Osobám, s ktorými agentúra spolupracuje pri výkone a pri zabezpečovaní výkonu svojich činností a/alebo pri poskytovaní služieb a zhotovovaní produktov, ktoré agentúra ponúka a predáva a sama ich neposkytuje a/alebo nezhotovuje.
j)    Osobám, s ktorými agentúra konzultuje obchodný prípad, resp. si vyžiada k nemu ich stanovisko, ak je to potrebné.
k)    Pre účely akéhokoľvek súdneho, rozhodcovského, správneho alebo iného konania, ktorého je agentúra účastníkom, a to v nevyhnutnom rozsahu a obmedzenom len na takéto konanie.
l)    Tretím stranám, ktorým klient udelí príslušné oprávnenie.
3.5.    Agentúra je oprávnená nahrávať telefonické hovory s klientmi, ktorých predmetom môžu byť záväzkové vzťahy agentúry a klienta a klient súhlasí s tým, aby tieto záznamy boli v prípade potreby použité ako dôkaz.


Článok 4
Záverečné ustanovenia

4.1.    Vzťahy klienta a agentúry sa riadia príslušnou zmluvou, uzatvorenou medzi agentúrou a klientom, obchodnými podmienkami pre príslušnú službu alebo produkt, všeobecnými obchodnými podmienkami a všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky, a to v uvedenom poradí.
4.2.    Ak nie je v zmluve s klientom dojednané inak, agentúra uzatvára príslušnú zmluvu s klientom na dobu neurčitú, v slovenskom, prípadne v českom jazyku a počas zmluvného vzťahu uskutočňuje komunikáciu v slovenskom, prípadne v českom jazyku.
4.3.    Ak nie je pre jednotlivé služby alebo produkty dohodnuté inak, podmienky obsiahnuté v zmluve môže agentúra z dôvodov legislatívnych zmien dotýkajúcich sa poskytovaných služieb a produktov, zmien technických alebo procesných pravidiel a aj z dôvodov smerujúcich k zlepšeniu poskytovaných služieb alebo zhotovovaných výrobkov alebo k poskytovaniu inovácií agentúrnych služieb jednostranne meniť, pričom takúto zmenu podmienok oznámi klientovi najmenej 5 pracovných dní pred jej účinnosťou. V prípade, že so zmenou podmienok nebude klient súhlasiť, má právo najneskôr do dňa účinnosti zmeny ukončiť zmluvu, alebo požadovať dokončenie práce v dohodnutom období za pôvodne dohodnutých podmienok. V prípade ak takto dôjde k zmene zmluvy o poskytovaní služby za predplatné a klient žiada o ukončenie zmluvy, zmluva sa ukončí k dňu platnosti zmeny a agentúra vráti pomernú čas za obdobie, ktoré klient nevyužije. Ak najneskôr 1 pracovný deň prd účinnosťou zmien podmienok klient doručí agentúre písomnú výpoveď, zmluvný vzťah zanikne ku dňu účinnosti zmeny. Ak klient nedoručí písomnú výpoveď v uvedenej lehote, odo dňa účinnosti zmeny podmienok sa uplatnia zmenené podmienky.
4.4.    Agentúra je oprávnená v závislosti od zmien príslušných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky alebo na základe rozhodnutia vedenia agentúry, alebo Obchodnej rady spoločnosti zmeniť alebo úplne nahradiť tieto VOP (ďalej aj „zmena VOP“). Túto zmenu VOP agentúra zverejní vo svojich obchodných priestoroch a na svojej internetovej stránke spolu s určením jej platnosti a účinnosti, pričom zverejnenie agentúra zabezpečí najneskôr mesiac pred účinnosťou zmeny. Ak klient nesúhlasí so zmenou VOP, je povinný písomne oznámiť agentúre, že zmeny VOP neprijíma, a to najneskôr do dňa účinnosti zmeny. Ak sa agentúra a klient nedohodnú inak, majú právo ukončiť vzájomné záväzkové vzťahy a vyrovnať si svoje vzájomné pohľadávky. Ak klient vo vyššie uvedenej lehote písomne neoznámi agentúre svoj nesúhlas so zmenou VOP, platí, že so zmenou súhlasí a vzájomné vzťahy agentúry a klienta sa odo dňa účinnosti zmeny VOP riadia zmenenými VOP agentúry.
4.5.    VOP platia aj po skončení právneho vzťahu medzi agentúrou a klientom, a to až do úplného vysporiadania ich vzájomných vzťahov. Klient je oprávnený kedykoľvek počas zmluvného vzťahu s agentúrou požiadať o poskytnutie týchto VOP v listinnej alebo elektronickej podobe.
4.6.    Tieto VOP schválil Martin Egri - konateľ IDEME JESŤ
s. r. o. svojim uznesením dňa 1.12.2019.
4.7.    Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti IDEME JESŤ s. r. o. nadobúdajú platnosť a účinnosť 2.12.2019.

Gastro Reklama na Instagrame

Následujte nás na Instagrame